Posiadanie dobrych umiejętności uczenia się jest ważne, niezależnie od tego, czy uczysz się do pracy, przygotowujesz się do ważnej prezentacji, czy po prostu próbujesz nauczyć się nowej umiejętności. W tym artykule podzielimy się kilkoma sposobami na poprawienie swoich umiejętności uczenia się.
Robienie notatek
Robienie notatek w celu poprawy umiejętności uczenia się jest świetnym sposobem na zaangażowanie się w materiał na zajęciach. Oprócz zapisywania informacji, notatki mogą służyć jako przewodnik do nauki. Można je również wykorzystać do sprawdzenia zrozumienia materiału. Jeśli używasz notatnika, możesz przechowywać notatki w zewnętrznym urządzeniu pamięciowym. Notatki można również udostępniać innym osobom.
Aby notatki były bardziej efektywne, powinieneś stosować metodę konspektu. Dzięki temu możesz uporządkować swoje notatki w kategorie. Ułatwi to ich przeglądanie w przyszłości.
Możesz również użyć różnych kolorów, aby podkreślić różne tematy. Pozwoli Ci to określić, które tematy są ważne. Możesz również używać symboli i skrótów, aby ułatwić sobie przetwarzanie informacji.
Dodatkowo, możesz również pisać pytania na swoich notatkach – cytat ten jest zasługą autora strony lutostanskistomatolog.pl. Pozwoli Ci to zidentyfikować pojęcia, z którymi masz problemy. Możesz również zapisywać wskazówki instruktora dotyczące akcentowania.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o robieniu notatek, aby poprawić swoje umiejętności uczenia się, możesz zapytać swojego instruktora lub Academic Coacha. Mogą oni również pomóc w opracowaniu strategii nauki. Możesz również znaleźć materiały na ten temat w Learning Center.
Możesz również używać map pojęć do organizowania swoich notatek. Ta metoda pomaga zrozumieć złożone materiały. Pomaga przechodzić od idei do idei i może sprawić, że relacje między ideami będą bardziej przejrzyste. Jest to szczególnie przydatne, gdy prowadzący zajęcia swobodnie porusza się po materiale.
Jeśli chcesz robić notatki, aby poprawić swoje umiejętności uczenia się, powinieneś również przejrzeć swoje notatki po zajęciach. Pozwoli Ci to zidentyfikować koncepcje, które przeoczyłeś podczas zajęć. Pomoże Ci to również zidentyfikować pomysły, do których musisz powrócić.
Wyjaśnianie na głos
Na szczęście nie jest trudno zwiększyć swoją wydajność poznawczą przy odrobinie samodzielnego wysiłku. Niektóre firmy mogą Ci nawet zwrócić koszty tych działań. Gdy zaczniesz rozwijać swój własny styl uczenia się, być może będziesz mógł skorzystać z pomocy kolegów z klasy. Jeśli nie jest to możliwe, rozważ poproszenie przyjaciela o przeprowadzenie quizu.
Czytanie na głos jest doskonałym sposobem na wzmocnienie pamięci i poprawę rozumienia tekstu. Pozwala również zobaczyć tekst przed sobą i nauczyć się nowych słów i zwrotów. Jeśli szukasz sposobu na poprawienie swoich wyników na testach, to jest to najlepszy sposób, aby to zrobić. Możesz nawet uczynić to zabawą, angażując swoich przyjaciół lub rodzinę.
To dobry pomysł, aby czytać coś na głos, jeśli próbujesz uzyskać najwięcej korzyści. W rzeczywistości, badanie zatytułowane „The Best Way to Learn: What Makes Good Students Learn”, stwierdzono, że uczniowie, którzy uczą się czegoś nowego kilka razy w tygodniu, odnoszą większe sukcesy w szkole niż ci, którzy tego nie robią.
Jednym z najlepszych sposobów uczenia się jest uczenie innych. Jeśli nie wiesz, jak poprawić swoje umiejętności uczenia się, rozważ pomoc kolegom z klasy w odrabianiu zadań domowych. Dzięki temu będziesz miał okazję podzielić się swoją nowo zdobytą wiedzą. Możesz nawet uczynić z tego regularne wydarzenie, planując spotkania z kolegami z klasy o tej samej porze co tydzień.
Pamiętaj, aby powiedzieć swoim kolegom, że chcesz poprawić swoją wydajność poznawczą i zwiększyć wyniki testów, a będą nieco bardziej skłonni Ci pomóc. Badanie w Psychologii wykazało, że studenci, którzy angażują się w wieloetapowy proces, jak ten, byli o wiele bardziej skłonni do nauki nowego materiału niż ci, którzy robili to wszystko na własną rękę.
Robienie regularnych, krótkich przerw
Robienie regularnych, krótkich przerw w celu poprawienia swoich umiejętności uczenia się jest korzystne nie tylko dla Ciebie, ale może również pomóc Twoim uczniom odnieść sukces. Kiedy uczniowie siedzą w klasie przez cały dzień, mogą stać się przytłoczeni i niezorientowani.
Badania wykazały, że uczniowie, którzy robią sobie przerwy, osiągają lepsze wyniki w klasie. Może to być spowodowane tym, że krótka przerwa może zwiększyć ich koncentrację. Może również poprawić ich pamięć.
W jednym z badań stwierdzono, że uczniowie szkół podstawowych, którzy robili krótkie przerwy, byli bardziej uważni. Nie jest to zaskakujące, ponieważ przetwarzanie informacji przez dzieci wymaga czasu.
Krótkie przerwy mogą również poprawić umiejętności społeczne uczniów. Amerykańska Akademia Pediatrii zaleca różne przerwy. Niezależnie od tego, czy przerwa jest krótkim spacerem do biblioteki, przerwą na taniec, czy po prostu przerwą na jedzenie, dzieci korzystają z chwili wolnego czasu.
Najlepszym momentem na zrobienie przerwy jest czas, kiedy nie czujesz się sfrustrowany. Możesz ustawić alarm, aby sobie o tym przypomnieć. Możesz też przejść do innego pokoju i poczytać książkę.
Kiedy robisz przerwy, upewnij się, że nie są one nadmierne. Jeśli na przykład uczysz się do egzaminu, możesz rozważyć dłuższą przerwę. Możesz również rozważyć krótki progres cardio, aby uzyskać pompę krwi.
Poświęcenie czasu na chwilę przerwy jest najlepszym sposobem na zwiększenie produktywności i poprawę sukcesu. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli jesteś przed ekranem komputera przez cały dzień. Niebieskie światło z ekranu może zmęczyć Twoje oczy.
Badanie przeprowadzone przez National Institutes of Health pokazuje, że zrobienie krótkiej przerwy może poprawić Twoją wydajność. Nie wskazano, jak to się dzieje, ale badanie wykazało, że krótkie okresy odpoczynku są kluczem do poprawy wydajności.
Stosowanie celowej praktyki
Stosowanie celowej praktyki w celu poprawy umiejętności uczenia się to świetny sposób na przyspieszenie postępów. Może być przydatna w wielu dziedzinach, w tym w nauczaniu, pisaniu, środowisku akademickim, a nawet w przywództwie. Jest jednak kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć przed rozpoczęciem rutyny celowej praktyki.
Jedną z najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać, podejmując celową praktykę, aby poprawić swoje umiejętności uczenia się, jest to, że musisz być konsekwentny. Jeśli nie będziesz ćwiczyć regularnie, twoje umiejętności ulegną pogorszeniu. Możesz rozważyć partnerstwo z kimś innym, aby pomóc ci utrzymać motywację.
Jeśli chcesz poprawić swoje umiejętności uczenia się, ważne jest, aby wyznaczyć jasne cele i upewnić się, że ćwiczysz z odpowiednią motywacją. Podejmowanie świadomej praktyki w celu poprawy swoich umiejętności uczenia się nie zawsze przychodzi naturalnie. W rzeczywistości potrzeba dużej dyscypliny, aby zrobić to dobrze.
Celowa praktyka to proces wielokrotnej pracy nad daną umiejętnością z zamiarem jej opanowania. Jest to niezbędny składnik fachowego działania w wielu dziedzinach. Dotyczy to sportu, muzyki, terapii, a nawet przywództwa.
Na początek powinieneś wyznaczyć sobie ambitny cel. Możesz zrobić prosty arkusz kalkulacyjny, który pomoże Ci śledzić Twoje postępy.
Po osiągnięciu celu możesz następnie rozpocząć pracę nad nową umiejętnością. Pamiętaj, aby robić przerwy od świadomej praktyki, aby się zrelaksować. Mogą one obejmować mycie naczyń, słuchanie muzyki lub spacer. Chodzi o to, aby utrzymać wysoką motywację i nagradzać się, gdy robisz postępy.
Najlepszą częścią podejmowania celowej praktyki w celu poprawy umiejętności uczenia się jest zdobywanie wiedzy i doświadczenia, które są potrzebne do odniesienia sukcesu. Możesz nie być w stanie od razu określić ilościowo swojej wiedzy, ale korzyści płynące z celowej praktyki mogą być warte wysiłku.
Pokonywanie barier w uczeniu się
Często bariery w uczeniu się można pokonać poprzez zastosowanie procesów wspomagających. Mogą one dotyczyć zarówno sfery fizycznej, jak i psychicznej. Niezależnie od tego, co jest barierą, ważne jest, aby wiedzieć, że istnieje dla niej rozwiązanie.
Jedną z najczęstszych barier w uczeniu się jest strach przed porażką. Może to powodować niepokój i utrudniać proces uczenia się. Zamiast pozwalać na to, by przeszkadzało to w nauce, uczniowie muszą pokonać swój strach i jak najlepiej wykorzystać okazję do nauki.
Inną barierą jest brak pewności siebie. Ważne jest, aby zapewnić uczniom narzędzia i zasoby, których potrzebują, aby odnieść sukces. Uczniowie muszą czuć się zachęcani i nagradzani za swoje wysiłki. Nauczyciel może pomóc uczniom to osiągnąć poprzez zwiększenie ich pewności siebie i zachęcenie ich do wzięcia odpowiedzialności.
Inne bariery mogą wynikać z osobistych doświadczeń. Uczniowie mogą mieć w przeszłości negatywne doświadczenia z nauczycielem lub techniką uczenia się. Te negatywne doświadczenia mogą wpłynąć na ich motywację i sabotować ich zdolność do osiągnięcia sukcesu.
Uczniowie potrzebują również środowiska społecznego, aby zaangażować się w naukę. Samotność może prowadzić do obniżenia motywacji i poczucia własnej wartości. Niektórzy uczniowie mają trudności z wykonywaniem instrukcji bez wskazówek wizualnych.
Inną barierą może być środowisko polityczne. Brak zaangażowania politycznego może uniemożliwić uczniom angażowanie się w naukę. Mogą mieć również trudności z nową kulturą. To może uniemożliwić im osiągnięcie celów.
Jeśli uczniowie mają problemy z wykonywaniem instrukcji, ważne może być dla nich otrzymywanie informacji zwrotnych. Instruktor może również zaangażować się i zadawać pytania, aby poprawić ich wiedzę. Niektórzy uczniowie lepiej reagują na powtarzanie ze słuchu.
Bariery w uczeniu się można pokonać poprzez wyznaczenie jasnych celów i oczekiwań. Nauczyciele mogą również wyeliminować te bariery poprzez zapewnienie uczniom narzędzi i zasobów, których potrzebują.