Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z samodzielną nauką angielskiego w domu, czy jesteś doświadczonym uczniem języka angielskiego, jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby przyspieszyć swoje postępy. Oto 10 wskazówek, które pomogą Ci to osiągnąć!
Identyfikacja nowych słów
Identyfikacja nowych słów podczas samodzielnej nauki angielskiego w domu może być ważną częścią nauki języka. Jeśli masz problemy z zapamiętywaniem słów, ważne jest, abyś miał system, który pomoże ci śledzić słowa, których się uczysz.
Jednym ze sposobów na śledzenie słów, których się uczysz jest stworzenie systemu zbierania słówek. Systemy te mogą być papierowe, takie jak tradycyjne pudełko na karty indeksowe, lub cyfrowe, takie jak aplikacja. Kiedy już masz kolekcję, ważne jest, aby upewnić się, że regularnie ją przeglądasz.
Jeśli nie jesteś pewien, jak rozpocząć kolekcję słówek, możesz zacząć od zapytania nauczyciela o sugestie. Jeśli uczysz się języka, możesz skorzystać ze słownika lub tezaurusa, aby znaleźć definicje i synonimy.
Jeśli uczysz się słownictwa, możesz spróbować zagrać w grę taką jak Boggle lub Scrabble. Możesz także czytać książki lub oglądać programy telewizyjne, aby zdobyć praktykę.
Możesz również spróbować użyć tezaurusa, aby wyszukać synonimy i przeciwieństwa. Możesz również sprawdzić definicję słowa i spróbować odgadnąć jego znaczenie z kontekstu.
Innym świetnym sposobem na naukę nowych słów jest rozmowa z ludźmi. Być może masz przyjaciół, którzy mówią w danym języku. Możesz ich zapytać, czy nie chcieliby zostać partnerami do nauki słówek. Jeśli są zainteresowani, możesz zacząć nagrywać nowe słowa w swoim telefonie lub e-mailu.
Możesz również używać flashcards, aby uaktualniać swoje słownictwo. Jeśli użyjesz małego zestawu, jak siedem flashcards, będziesz bardziej skłonny do zapamiętania słów. Możesz również stworzyć angielski notatnik, aby śledzić swoje słowa. Możesz go użyć do zapisywania słownictwa lub do napisania dla siebie przykładowego zdania.
Używanie flashcards
Używanie flashcards do samodzielnej nauki angielskiego może być świetnym sposobem na naukę słownictwa i innych faktów. Jest to tani i łatwy sposób nauki. Pomaga również w przetwarzaniu informacji przez dłuższy okres czasu. Jednak nie powinien być używany jako jedyna metoda nauki. Zaleca się stosowanie flashcards w połączeniu z innymi metodami nauki.
Ostatnie badania przeprowadzone przez Sawa Senzaki wykazały, że osoby uczące się wzrokowo szybciej przypominają sobie informacje, gdy są na nich obecne obrazki. Dlatego flashcards mogą być używane zarówno przez wzrokowców jak i słuchowców.
Uczniowie mogą zrobić własne flashcards używając karteczek 3×5. Mogą również korzystać z komercyjnych aplikacji do tworzenia flashcardów. Aplikacje te są dostępne dla systemów iOS, Android i Windows. Pozwalają one również studentom na tworzenie własnych talii kartek. Jest to szczególnie pomocne dla osób uczących się języka.
Aplikacja posiada również wiele funkcji, które pomagają studentom w nauce nowych słów. Uczniowie mogą wyszukiwać określone terminy i filmy, a następnie dodawać je do swoich kart. Mogą również dodawać tekst i obrazy do swoich kart. Mogą również dodać dźwięk do swoich kart ćwiczeń wymowy.
Flashcards mogą być również używane w grach, które są świetnym sposobem na ćwiczenie i przeglądanie nowego słownictwa. Uczniowie mogą używać aplikacji do nauki nowych słów z różnych przedmiotów, takich jak matematyka, nauka i historia.
Ważne jest, aby tworzyć flashcards, które są wciągające. Powinny być one proste i przejrzyste. Powinny również zawierać więcej niż tylko proste definicje. Powinny mieć pytania o zastosowanie i inne rodzaje pytań.
Flashcards mogą być wydrukowane w różnych rozmiarach, kształtach i kolorach. Uczniowie mogą ich używać w klasie lub w domu. Mogą być również używane do nauki terminów naukowych, dat i równań.
Wprowadzanie powtórek symultanicznych do aktywnego uczenia się umiejętności języka angielskiego
Wprowadzanie powtórek symultanicznych do aktywnego uczenia się umiejętności języka angielskiego jest znaną techniką uczenia się języka angielskiego. Metoda ta polega na słuchaniu nagrania, mówieniu materiału i czytaniu tekstu, wszystko w tym samym czasie. Technika ta pomaga uczącym się wejść w interakcję z autentycznym materiałem, jednocześnie dystansując się od własnego nawyku tłumaczenia krzyżowego. Zastosowanie słuchawek z mikrofonami zapewnia wysoką jakość dźwięku.
Metoda ta jest szczególnie przydatna dla cyfrowych tubylców, którzy lubią uczyć się samodzielnie i wolą metody samodzielnej nauki od nudnych wykładów. Techniki te nagradzają również użytkowników lepszymi wynikami i pozwalają im łatwiej uczyć się angielskiego. Nowa aplikacja mobilna jest teraz dostępna, która pozwala użytkownikom korzystać z tej pedagogiki w podróży. Ta aplikacja jest oparta na nowej pedagogice podświadomego Aktywnego Uczenia się umiejętności języka angielskiego i posiada otwartą technologię, która pozwala użytkownikom tworzyć nowe lekcje w dowolnym momencie. Aplikacja posiada również wbudowane testy płynności czytania i mówienia, które zawierają elementy gamifikacji. Pomaga również użytkownikom nabyć płynność w mniej niż rok. Ta nowa aplikacja została zaprojektowana tak, aby nauka języka angielskiego była łatwiejsza i szybsza.
Jednoczesne powtarzanie jest również używane w chińskiej sztuce walki i odpowiada nawykom uczenia się cyfrowych tubylców. Pomaga użytkownikom łatwiej i bezstresowo uczyć się języka.
Internetowe wymiany językowe
Około 750 milionów ludzi na całym świecie uczy się angielskiego jako drugiego języka. Istnieją trzy główne typy użytkowników języka angielskiego. Są to osoby mówiące w pierwszej generacji, osoby mówiące w drugiej generacji oraz osoby mówiące w trzeciej generacji. Każda z tych kategorii ma swoje unikalne cechy i mocne strony. Na biegłość językową danej osoby ma wpływ jej społeczność i jej własne nastawienie do języka. Postawy te mogą wpływać na motywację danej osoby do nauki i osiągania celów.
W ankiecie przeprowadzonej wśród studentów zapytano ich o najważniejszą strategię uczenia się języka, którą do tej pory stosowali. Wyniki pokazały, że ogólnie rzecz biorąc, motywacja ucznia do nauki języka wynika przede wszystkim z jego osobistych celów i pragnień. Pragnienie studenta do nauki języka angielskiego może obejmować chęć mówienia po angielsku, aby być dwujęzycznym, lub aby wchodzić w interakcje z innymi, którzy mówią po angielsku, lub aby zyskać zainteresowanie społeczne. Motywacja ucznia do nauki języka może również obejmować naukę języka angielskiego w celu uzyskania lepszej pracy lub możliwości zamieszkania za granicą.
Najważniejszą strategią nauki języka, według tego badania, było wykorzystanie komputera do pomocy w nauce języka angielskiego. Stwierdzono również, że większość uczniów (72,8%) uczy się języka, aby zdobyć lepszą pracę lub móc mieszkać za granicą. Jednak nie wszyscy odpowiedzieli pozytywnie na ankietę. Niektórzy respondenci stwierdzili, że nie mają motywacji do nauki języka, a inni, że nie mają zdania.