Używanie praktycznych wskazówek i zwrotów w swojej angielskiej pracy dyplomowej jest świetnym sposobem, aby pomóc Ci poprawić swoje pisanie. Te wskazówki i zwroty pomogą Ci napisać lepszą dysertację w krótkim czasie.
Podziel materiał swojej pracy dyplomowej na rozdziały
Poświęcenie czasu na podzielenie materiału swojej angielskiej pracy dyplomowej na rozdziały jest dobrym pomysłem. Ułatwi to organizację pracy i sprawi, że trafi ona do redakcji na czas i w ramach budżetu. Kolejnym wyzwaniem jest to, jak podzielić materiał na odpowiedniej wielkości rozdziały. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, oto kilka wskazówek, jak osiągnąć ten wzniosły cel.
Pierwszą sztuczką w dzieleniu materiału na odpowiedniej wielkości rozdziały jest upewnienie się, że każdy rozdział jest ponumerowany. Kolejną sztuczką jest upewnienie się, że każdy rozdział ma przypisaną odpowiednią stronę tytułową. Jest to ważne, ponieważ będziesz chciał się upewnić, że dobrze przyjrzysz się każdemu rozdziałowi zanim go napiszesz. Wreszcie, dobrym pomysłem jest stworzenie harmonogramu, który pomoże Ci utrzymać się na zadaniu. Powinieneś również upewnić się, że wypisałeś listę pytań, na które potrzebujesz odpowiedzi zanim opuścisz swój pokój. Dobrze jest też notować, ile godzin poświęciłeś na napisanie każdego rozdziału. Zorganizowanie się jest ważne dla osiągnięcia dobrze zaokrąglonej dysertacji. Pomoże Ci to również zobaczyć, które rozdziały wymagają więcej pracy, a które można zostawić na później.
Istnieje wiele innych sposobów na podzielenie materiału na odpowiedniej wielkości rozdziały. Najbardziej oczywistym jest upewnienie się, że każdy rozdział ma przypisaną odpowiednią stronę tytułową.
Używaj gotowych zwrotów
Używanie gotowych zwrotów w wybranym przez Ciebie dokumencie jest jak dla mnie bezdyskusyjne. W rzeczywistości, trudno byłoby znaleźć nieszczęsnego egzaminatora, który nie został poddany jednemu z tych smarkatych małych błędów. Najlepsze jest to, że nie są one wcale takie trudne do znalezienia. W rzeczywistości, są one całkiem zabawne, aby być w pobliżu. W rzeczywistości ten szczególny gizmo jest nawet łatwiejszy w użyciu niż w pisaniu. I można to zrobić w zaciszu własnego biura! A jeśli jesteś prawdziwym niebieskim bibliofilem, możesz nawet zostawić dużemu człowiekowi trochę drzemki! Poza tym, kto wie, może on po prostu wpaść na szybkiego drinka. Oczywiście, jest kilka pułapek, których należy unikać.
W rzeczywistości powinieneś uczynić to swoją codzienną rutyną. Nie wspominając o tym, że zostaniesz nagrodzony lepszym snem. A w rezultacie będziesz mógł robić to, co naprawdę chcesz robić.
Formatowanie pracy dyplomowej w szablon
Niezależnie od tego, czy jesteś uczniem szkoły średniej piszącym swoją pierwszą pracę dyplomową, czy też studentem studiów magisterskich w końcowej fazie kończenia studiów, formatowanie pracy dyplomowej z języka angielskiego w szablon może być przydatnym narzędziem. Szablon zapewnia wszystkie instrukcje formatowania, których potrzebujesz, aby z powodzeniem ukończyć swoją pracę dyplomową. Ale może być również konieczne, aby dokonać pewnych dostosowań do szablonu do wymagań konkretnego programu.
Standardy formatowania Graduate School mają na celu zapewnienie, że Twoja rozprawa jest dobrze zorganizowana, czytelna i jednolita. Są one zgodne z wymogami Biblioteki Uniwersyteckiej i ProQuest i zapewniają, że twój dokument wygląda profesjonalnie.
Spis treści zapewnia czytelnikowi przegląd struktury Twojego dokumentu. Powinien być stworzony przy użyciu stylu nagłówkowego i powinien być umieszczony jak najbliżej pierwszej wzmianki o tabeli lub rysunku w tekście.
Tabele i rysunki powinny być numerowane w całym dokumencie. Pierwsza strona korpusu tekstu powinna zaczynać się od strony 1. Numeracja powinna być spójna w całym dokumencie, więc dwa rysunki nie mogą mieć tego samego numeru.
Jeśli piszesz pracę dyplomową na komputerze, pamiętaj o zapisaniu pliku szablonu. Powinieneś to zrobić przed rozpoczęciem pisania pracy. W ten sposób będziesz mógł wrócić do szablonu, jeśli będziesz musiał wprowadzić zmiany.
Pamiętaj, aby zapisać swój dokument jako PDF/A. Format PDF/A jest wyspecjalizowany do cyfrowej konserwacji dokumentów elektronicznych. Plik PDF/A jest znormalizowaną przez ISO wersją Portable Document Format.
Dysertacje są zazwyczaj pisane jako ostatni krok w programie doktoranckim. Zwykle mają około 100-300 stron. Mogą zawierać spis treści i referencje. Długie dysertacje mogą również zawierać rozdziały i główne działy.
Ryciny i tabele mogą być umieszczane bezpośrednio w tekście lub jako część większego dokumentu. Ryciny powinny być wyśrodkowane na stronie i mogą zajmować więcej niż jedną stronę. Umieszczając rycinę lub tabelę należy upewnić się, że jest ona wyrównana do grzbietu rozprawy. Powinna też mieć górę po lewej stronie.
Proof-read your dissertation
Podczas proof-readingu należy poprawić błędy gramatyczne, ortograficzne i interpunkcyjne. Podczas gdy sprawdzanie pisowni może złapać kilka z tych błędów, mogą one przegapić inne. Dlatego lepszym podejściem jest korekta angielskiej pracy dyplomowej poprzez czytanie jej na głos. Jest to również dobry sposób na zidentyfikowanie luk w zdaniach i błędów gramatycznych.
Dobrym pomysłem jest również korekta pracy dyplomowej w segmentach. Pozwoli to na zachowanie koncentracji i zapobiegnie rozproszeniu uwagi. Należy również robić przerwy podczas korekty. W ten sposób będziesz miał świeże spojrzenie i będziesz mniej skłonny do przewidywania tego, co czytasz.
Korekta dużych dokumentów nie jest zajęciem przyjemnym. Proces ten może zająć dużo czasu. Należy zawsze starać się zapewnić sobie ciche, wolne od zakłóceń środowisko do korekty. Upewnij się, że masz dobre oświetlenie i miejsce do siedzenia. Możesz rozważyć użycie osobnego stolika do korekty, na którym będziesz zapisywać swoje zapytania i komentarze.
Korekta jest trudnym zadaniem, zwłaszcza gdy jesteś native speakerem języka angielskiego. Należy pamiętać, że pisanie akademickie wymaga innego stylu niż ten, którym posługuje się ogół społeczeństwa. Oznacza to, że kontrakcje i specjalistyczna terminologia mogą być trudne do odczytania.
Czytając swoją rozprawę, dobrze jest uzyskać opinię z zewnątrz. Można poprosić rówieśnika lub profesjonalistę o jej zrecenzowanie. Dobrym pomysłem jest również wydrukowanie jej i przeczytanie na głos. To pomoże Ci zauważyć błędy gramatyczne, luki w zdaniach i inne problemy językowe.
Możesz również użyć programu do sprawdzania plagiatów, aby wykryć przypadki plagiatów. Musisz jednak pamiętać, że tester plagiatu nie jest częścią procesu korekty. Dzieje się tak dlatego, że zasady dotyczące korekty różnią się w zależności od instytucji. Na przykład, niektóre szkoły nie pozwolą Ci uzyskać pomocy osób trzecich. To dlatego, że plagiat jest uważany za nieetyczną praktykę.
Dobry korektor będzie również w stanie zauważyć problemy z formatowaniem. Dotyczy to czcionki, przerw między akapitami i nagłówków. Upewnij się, że Twoje nagłówki i podtytuły są konsekwentnie ponumerowane i że są stylizowane w jednolity sposób. Upewnij się również, że podpisy pod tabelami i rysunkami dokładnie odzwierciedlają zawartość tabeli lub rysunku.