Posiadanie biegłości w języku angielskim w klasie może pomóc uczniom w osiągnięciu postępów w szkole. Istnieje wiele różnych sposobów na określenie poziomu znajomości języka angielskiego Twoich uczniów. Należą do nich testy CCC-S i ACCESS.
Test ACCESS
Test ACCESS poziomy biegłości w języku angielskim jest używany do mierzenia postępu uczniów w kierunku osiągnięcia biegłości w języku angielskim. Test jest podawany uczniom w klasach PK-12. Wyniki z tego testu mogą być wykorzystane do pomiaru postępów uczniów, jak również do określenia kwalifikacji uczniów do usług ELL.
Poziomy biegłości w języku angielskim są zgłaszane na jednym z sześciu poziomów biegłości. Uczniowie są identyfikowani jako ci, którzy osiągnęli biegłość w języku angielskim, kiedy osiągnęli poziom testu ACCESS przynajmniej na poziomie 4.2. Odsetek uczniów, którzy osiągnęli biegłość w języku angielskim zmniejszył się w ostatnich latach.
W 2020 roku, 14,9 procent uczniów EL nie osiągnęło biegłości po sześciu latach uczęszczania do szkoły. Uczniowie EL, którzy osiągnęli poziom testu ACCESS na poziomie 4.2 i wynik złożony z umiejętności czytania i pisania na poziomie 3.9 są uważani za biegłych w języku angielskim.
Poziomy testu ACCESS biegłości w języku angielskim są również wykorzystywane do określenia kwalifikacji do usług ELL. Test ACCESS jest przeprowadzany w formie papierowej w klasach 1-6 oraz online w klasach 7-8-12. Istnieje wiele korzyści z testowania online. Obejmują one zwiększone zaangażowanie oraz elastyczność dla uczniów. Dodatkowo, wyniki testów mogą być przeglądane z innymi zasobami WIDA.
Jak pokazano na Rysunku 4, procent uczniów zdobywających punkty na każdym poziomie testu ACCESS waha się od 1.7 do 4.2. Najwyższy procent uczniów zdobywających punkty na poziomie 4.2 jest w klasach 35. Najniższy procent uczniów zdobywających punkty na każdym poziomie testu ACCESS jest w klasach 12 i 10. Na wykresie 5, średni poziom biegłości jest pokazany według języka ojczystego. W Massachusetts, najwyższy procent uczniów zdobywających punkty na najwyższym poziomie biegłości to język chiński.
Poziomy biegłości testu ACCESS w zakresie języka angielskiego są oparte na Standardach Rozwoju Języka Angielskiego WIDA. Wyniki testu ACCESS mogą być wykorzystane w połączeniu z innymi zasobami WIDA, aby pomóc uczniom osiągnąć biegłość w języku angielskim.
Wynik CCC-S dla biegłości w języku angielskim
Wśród wielu zmiennych związanych z osiągnięciami akademickimi dziecka, biegłość w języku angielskim jest bardzo ważna. Jest ona nie tylko czynnikiem wpływającym na osiągnięcia akademickie, ale również przewiduje społeczne, emocjonalne i behawioralne funkcjonowanie uczniów. W niniejszym opracowaniu zbadano związek między biegłością w języku angielskim a osiągnięciami akademickimi wśród uczniów uczących się języka angielskiego jako języka dodatkowego (EAL). Szacuje się, że ponad 20% uczniów brytyjskich szkół podstawowych nie zna angielskiego jako pierwszego języka, w wyniku czego znajdują się oni w gorszej sytuacji w nauce.
Naukowcy stwierdzili, że dzieci z EAL mają niższy poziom znajomości języka angielskiego niż dzieci jednojęzyczne. Jednak ich funkcjonowanie społeczne, emocjonalne i behawioralne jest porównywalne.
Dzieci z EAL wykazują również znacząco lepsze wyniki CCC-S. CCC-S jest testem mierzącym biegłość w posługiwaniu się językiem angielskim. Zawiera on siedem pozycji, które opisują mocne strony i błędy komunikacyjne. Wynik CCC-S jest obliczany poprzez zsumowanie pozycji i zmierzenie maksymalnego możliwego wyniku.
Oprócz CCC-S, istnieje wiele innych testów, które mierzą biegłość dziecka w języku angielskim. Testy te obejmują zakres od nieformalnego inwentarza języka angielskiego do oficjalnego testu TOEFL. Wiele badań wykorzystuje również zgłaszane przez rodziców problemy z mową i językiem jako wskaźnik biegłości w posługiwaniu się językiem angielskim. Jednakże, należy zachować ostrożność przy interpretacji danych z krajowych ocen dzieci z EAL bez uwzględnienia biegłości językowej.
Ponadto, dzieci z EAL mają wyższe wyniki w teście trudności całkowitych SDQ. Mają również wyższy wynik CCC-S, który jest najkrótszym z wielu testów stosowanych do pomiaru biegłości w języku angielskim.
Wreszcie, dzieci z EAL częściej przekraczają cele programu nauczania w roku 2. Mają również wyższe wyniki SDQ trudności całkowitych i bardziej wyrównany wynik CCC-S.
Wpływ znajomości języka angielskiego na osiągnięcia akademickie
ELs (English Learners) stanowią coraz większą część populacji szkół publicznych. Znajduje to odzwierciedlenie w fakcie, że więcej dzieci ma samodzielnie deklarowaną znajomość języka angielskiego. Wzrost liczby uczniów ELL ma również implikacje dla przyszłej polityki.
Związek między biegłością w języku angielskim a osiągnięciami akademickimi pozostaje do udowodnienia. Niemniej jednak, w wielu badaniach próbowano zmierzyć wpływ języka angielskiego na wyniki szkolne. W szczególności badano programy edukacji dwujęzycznej. Niektóre badania dały mieszane wyniki. Niezależnie od wyników, jakość akademickiego języka angielskiego ma kluczowe znaczenie.
Najlepsze wyniki dotyczące wpływu znajomości języka angielskiego na osiągnięcia szkolne można uzyskać poprzez zrozumienie związku pomiędzy biegłością językową a innymi miarami akademickimi. Pomoże to w opracowaniu standardów dla testów biegłości językowej w języku angielskim oraz pomoże ustalić obiektywne kryteria wychodzenia ELLs ze specjalnych programów językowych.
Dobrym początkiem jest wykorzystanie Florida Education Data Warehouse do zbadania wpływu znajomości języka angielskiego na osiągnięcia w nauce. To bogate źródło danych zawiera ankiety przeprowadzone wśród nauczycieli, dyrektorów szkół i uczniów. Magazyn danych dostarcza również bogatych danych na poziomie ucznia.
Badanie w dużym północno-wschodnim okręgu miejskim badało wpływ edukacji dwujęzycznej na osiągnięcia w nauce. Wykorzystując projekt nieciągłości regresji, badacze stwierdzili, że nastąpiła niewielka, statystycznie istotna poprawa osiągnięć uczniów o nieograniczonej znajomości języka angielskiego. Nie znalazło to odzwierciedlenia w osiągnięciach uczniów o ograniczonej znajomości języka angielskiego.
Badanie wykazało również, że nie było statystycznie istotnej korelacji pomiędzy edukacją dwujęzyczną a biegłością w posługiwaniu się językiem angielskim w klasach 3-5. Chociaż nie oznacza to, że programy edukacji dwujęzycznej są bezużyteczne, warto zauważyć, że mogą nie mieć zastosowania w bardziej kosmopolitycznych okręgach miejskich.
Różnice między dziećmi jednojęzycznymi a dziećmi z EAL
Korzystając z brytyjskiego podłużnego badania populacyjnego, autorzy porównali rozwój językowy i czytelniczy dzieci z angielskim jako językiem dodatkowym (EAL) i jednojęzycznych rówieśników. Grupa EAL wykazała stałą lukę w umiejętności języka ustnego w t2 w porównaniu z grupą jednojęzyczną. Na wszystkich trzech poziomach biegłości językowej, dzieci z EAL osiągały lepsze wyniki niż grupa jednojęzyczna w zakresie czytania, pisowni i czytania słów. Różnice te nie były jednak widoczne na poziomie rozumienia tekstu.
Autorzy stwierdzili, że dzieci z EAL wykazywały bardziej złożone struktury językowe. Na przykład, używały one więcej odrębnych czasowników i mniej odrębnych czasowników, a także przedstawiały złożone narracje. Wyniki te mogą odzwierciedlać różnice w typach języka, których się uczyły.
Wyniki wykazały również, że dzieci z EAL wykazały wyższy wzrost w czytaniu i matematyce od przedszkola do ósmej klasy. Autorzy przypisali to podobnej strukturze fonologicznej języka angielskiego i hiszpańskiego. Autorzy stwierdzili również, że dwujęzyczni Hiszpanie i Anglicy osiągali lepsze wyniki niż dwujęzyczni Chińczycy.
Autorzy podkreślają potrzebę zbadania znajomości słownictwa uczniów EAL w zakresie szerszym niż tylko znajomość pojedynczych słów. Jest to ważne w interpretacji ich wyników.
Badanie wykazało również, że społeczne, emocjonalne i behawioralne funkcjonowanie dzieci z EAL było porównywalne z ich jednojęzycznymi rówieśnikami. Może to odzwierciedlać lepsze funkcjonowanie wykonawcze u dzieci z EAL. Jednakże autorzy stwierdzili również, że niski status społeczno-ekonomiczny rodziny był związany z gorszymi wynikami w nauce w roku 6 u dzieci z EAL.
Pomimo wielu badań nad rozwojem jednojęzycznych czytelników, znacznie mniej jest badań nad dziećmi z angielskim jako językiem dodatkowym. Istnieje potrzeba prowadzenia badań podłużnych w celu zbadania rozwoju dzieci z EAL w porównaniu z jednojęzycznymi rówieśnikami.
Informowanie rodziców
Nauczyciele często nie są pewni, jak najlepiej ocenić biegłość językową ucznia w języku angielskim. Dostarczenie rodzicom właściwych informacji może pomóc im w ustaleniu, czy ich dziecko jest gotowe do nauki w klasie. Istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę, takich jak wiek ucznia, doświadczenia edukacyjne i znajomość języka. Jest jednak kilka rzeczy, które rodzice i wychowawcy mogą zrobić, aby upewnić się, że ich dziecko jest gotowe do nauki.
Najbardziej podstawową i najważniejszą rzeczą jest upewnienie się, że uczeń jest gotowy do nauki. Obejmuje to upewnienie się, że dziecko regularnie czyta i uczy się, regularnie odrabia zadania domowe i regularnie odwiedza bibliotekę. Upewnij się również, że dziecko jest przygotowane do dnia szkolnego i że przychodzi na czas.
Istnieje kilka testów, które mogą być użyte do pomiaru znajomości języka angielskiego przez ucznia. Testy te obejmują W-APT/WIDA Screener i BOE. W-APT jest testem przesiewowym dla uczniów przedszkola i pierwszej klasy, których język podstawowy jest inny niż angielski. BOE jest miarą poziomu znajomości języka angielskiego przez ucznia.
BOE jest miarą określającą czy uczeń jest gotowy do nauki w klasie. Test jest przeprowadzany w ciągu pierwszych 30 dni szkoły. Przeprowadza się go dla wszystkich zidentyfikowanych uczniów NEP i LEP. Jest on wymaganą częścią procesu identyfikacji.
BOE jest również najlepszym miernikiem poziomu znajomości języka angielskiego przez ucznia. W Kolorado jest on określany przy użyciu następujących procedur. Test jest podawany wszystkim uczniom z wpływami językowymi. W-APT/WIDA Screener jest używany do oceny biegłości w języku angielskim uczniów z wpływami językowymi.